Conform art. 3 din Ordinul nr. 400 pentru aprobarea codului controlului intern managerial al entitatilor publice, in vederea monitorizarii, coordonarii si indrumarii metodologice a implementarii si dezvoltarii sistemului de control intern managerial, conducatorul entitatii publice constituie, prin act de decizie interna, o structura cu atributii in acest sens, denumita Comisia de monitorizare. Comisia de monitorizare cuprinde conducatorii de compartimente din structura organizatorica, care se actualizeaza ori de cate ori este cazul si este coordonata de catre presedinte, persoana care detine functie de conducere. Secretarul comisiei si inlocuitorul acestuia sunt desemnati de catre presedinte. Modul de organizare si de lucru al Comisiei de monitorizare se afla in responsabilitatea presedintelui acesteia si se stabileste in functie de volumul si de complexitatea proceselor si activitatilor, pe baza Regulamentului de organizare si functionare a comisiei. Presedintele Comisiei de monitorizare emite ordinea de zi a sedintelor, asigura conducerea sedintelor si elaboreaza minutele sedintelor si hotararile comisiei. Comisia de monitorizare coordoneaza procesul de actualizare a obiectivelor si a activitatilor la care se ataseaza indicatori de performanta sau de rezultat pentru evaluarea acestora. Comisia de monitorizare analizeaza si prioritizeaza riscurile semnificative, care pot afecta atingerea obiectivelor generale ale functionarii entitatii publice, prin stabilirea limitelor de toleranta la risc, anual, aprobate de catre conducerea entitatii, care sunt obligatorii si se transmit tuturor compartimentelor pentru aplicare. Comisia de monitorizare analizeaza si avizeaza procedurile formalizate si le transmit spre aprobare conducatorului entitatii publice. Comisia de monitorizare analizeaza, in vederea aprobarii, informarea privind monitorizarea performantelor la nivelul entitatii, elaborata de secretarul Comisiei de monitorizare, pe baza raportarilor anuale privind monitorizarea performantelor anuale, de la nivelul compartimentelor. Comisia de monitorizare analizeaza, in vederea aprobarii, informarea privind desfasurarea procesului de gestionare a riscurilor, elaborata de Echipa de gestionare a riscurilor, pe baza raportarilor anuale, de la nivelul compartimentelor.